Bilatu
Sartu
  • izan HITZAKIDE
  • nor gara
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Herriak
      • Aia
      • Aizarnazabal
      • Azkoitia
      • Azpeitia
      • Beizama
      • Errezil
      • Getaria
      • Orio
      • Zarautz
      • Zestoa
      • Zumaia
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritziak
      • Kronikak
      • Publirreportajeak
  • Herriak
    • Aia
    • Aizarnazabal
    • Azkoitia
    • Azpeitia
    • Beizama
    • Errezil
    • Getaria
    • Orio
    • Zarautz
    • Zestoa
    • Zumaia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Iritzia
  • Agenda
    • Egutegia
    • Zerrenda
    • Gaur
  • Gehigarriak
    • HARA!
    • Zorion agurrak
    • Eskelak
    • Zerbitzuak
  • Nor gara
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • izan HITZAKIDE
  • nor gara
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
Sartu

Zarautz bizikletarik gabe

2022/05/12
Aitziber Sarobe Egiguren

Herri hau, Zarautz, guztiz desitxuratzen ari da denbora laburrean. Lurra bistan non-nahi, garabi luzeak eta makinak ekialdetik mendebaldera. Obra gosea zegoen nonbait eta ase ezina dirudi herriko berdeguneen eta etxez okupatu gabeko eremuen kontrako herrak.

Iparraldean itsasoak eta hegoaldean autobideak mugatzen duen herria da Zarautz. Erdi-erditik trenbideak eteten du, eta ondorioz, ekialdetik mendebaldera luzatzen diren errepideak dira herriko arteriak, pasabide nagusiak.

Egun, ez da erraza erabakitzea nondik hasi hankaz gora dagoen herri honen argazkia azaltzen. Erdi-erditik hasita, auzotarrak asaldatuta dauzka trenbideko obrak. Errailak bikoiztea du helburu obra horrek, Zumaiatik Donostiarako trenen maiztasuna emendatzeko. Obra horren helburua behar-beharrezkoa da: Zumaiatik ez, baizik eta Bilbotik Baionarako trenbidea zen aspaldi egokitu behar zena, ditxosozko AHTaren erokeria baztertuta. Inor gutxirekin adostuta eta sekulako txikizioa eragiten ari den obrak, auzotarrei ez ezik, herrian bizikletan ibili zale garen guztioi eragiten digu; San Pelaio eta herria lotzen zuen Lapurdiko bidegorria kenduta, espaloia eta norabide bakarreko errepidea baitira lotura hori egiteko gelditu zaizkigun aukera bakarrak. Kontuan izanda espaloiak tren geltokiaren sarrera-irteerarekin egiten duela bat, eta pare horretan kotxeen errepidea norabide bakarrekoa dela, zer egin bizikletarekin? Ikusita zenbat ume eta gazte ibiltzen ziren eta diren bide horretan, arduragabekeria galanta da aurretik aterabide seguruagorik ez bilatzea.

Aukera izan zitekeen paraleloan doan Gipuzkoa kalea prestatzea bizikletentzat, kotxeen ibilbideak mugatuta. Baina ez! Hor ere kotxeentzat aparkalekuak lehenetsi dira Karmeliten parean. Bizikletak eta autoak elkarren gainean hor ere, lehenengoen kaltetan, noski.

Itsasalderago dagoen Nafarroa kalea, “karretera generala” (N1) izanda eta, udan malekoian bizikletaz ibiltzea debekatuta dagoela jakinda, ez dirudi trenbidetik itsaso aldera bizikletaz ibiltzea ideia ona denik.

Autobide aldera, kontuak bestelako dimentsioa hartzen du. Ehunka etxebizitza egiten ari diren Salberdin eremuak eta Abendañoko industriagunera bideratu duten errepide berriak guztiz kolapsatu dute Araba kalea. Hainbeste ibilgailu, eta asko pisu handikoak dabiltzan errepidean, ez da erosoa bizikletaz ibiltzea; beraz, tartean gelditzen den Mitxelena kalea da, ia aukera bakarra, lasai antzean ibiltzeko. Baina, errotonda artean eta kalerako lotura zuzenik gabe, ez da ibilbiderik logikoena.

Hau guztia gutxi ez, eta orain, herriaren beste aldean jarri dute arreta. Batetik, autobideari aterabide berria egiteko planak erakutsi dizkigute hedabideetan. Frantzeskua inguruan egin den txikizioarekin, mendia tamaina horretaraino janda, orain herri sarreran dagoen Astiko eremua egokitu behar omen da auto eta kamioientzat, Abendañora kamioiak bideratzeko. Aukera bat, Sakeletxeko hezegunetik egitea (hezegunea suntsituz, Euskal Herrian natur kontserbazioaren ikuspegitik arrisku handiena duen ekosistema, alajaina!). Bestea, Astira doan bidea zabaltzea.

Obra horiek egiten hasi aurretik, gogoratuko dira egunero bertako kirol zelaietara bizikletan joaten diren umeekin, gazteekin eta helduekin? Bizikletaz ibili nahi dugunok izango dugu paraje horietan pasabide segururik? Lehendik autobidearen irteera eremu arriskutsua bada, orain egin nahi denarekin, nora bidaliko gaituzte?

Zarautz herri laua da, bizikletan ibiltzeko baldintza paregabeak eskaintzen dituena. Aspaldi erakutsi dugu bertako herritarrok bizikletaz ibiltzeko gogoa eta borondatea. Umeak, helduak eta adineko pertsonak mugitzen gara bizikletan herrian zehar; bizikletaren erabilerak ohikoa eta arrunta izan beharko lukeelako herri honetan. Hainbat aldiz eta hainbat argazkitan (Eskolako Agenda 21, herri galdetegiak, hedabideetan egindako eskariak ….) eskatu dute herriko gaztetxoek ikastetxeak bidegorriz lotzea, herrian bizikletaz ibiltzeko bide-sare egokia eta segurua egitea. Alfer-alferrik!

Urte hasieran Zarautz 2030 Plan Estrategikoa eratzeko prozesu parte hartzailea abiarazi zuen udalak. Garapen iraunkorrerako Helburuei (GIH) begira, udalak hartu dituen konpromisoak erakustea da prozesu horren helburu nagusia. Helburu bezala aipatuko dituzte, ziur, energia kontsumoa gutxitzea eta klima aldaketa eragozteko gas isuriak saihestea, horretarako motordun ibilgailu gutxiago erabiliz. Idatzi hau errepasatzen ari naizela entzun berri dut Bilboko Udalak kontsumorako bonuak jarri dituela herritarren eskura, bizikleta elektrikoak erosi edota konpondu nahi dituenarentzat. Han ere, bizikletaz egunerokoan ibiltzeko dauden aukerak ikusita, dena oso koherentea, alajaina!

Asteburuz asteburu, gero eta txirrindulari gehiago ikusten da errepideetan. Egunerokotasunean bizikletaz (eta zenbait lekutan, oinez) ibiltzeko zailtasunak dituzten herritarrak, asteburuan jo eta su izerditan bide luzeko errepideetan eta ibilbideetan. Lagun bati entzun izan diot gizakia tximino neurotiko bat dela, ez besterik. Ez zaio arrazoirik falta.

Urola Kostako albisteak euskaraz, libre eta kalitatez jaso nahi dituzu? Horretarako zure babesa ezinbestekoa dugu. Egin zaitez HITZAkide! Zure ekarpenari esker, euskaratik eginda dagoen tokiko informazio profesionala garatzen eta indartzen lagunduko duzu.

Egin HITZAkide

Iruzkinen atala

Azken 3 egunetako irakurrienak

1

Dozenaka herritarrek gaitzetsi dute txosnaguneko eraso homofoboa

2022/06/28
Zarautz
2

Amonatxoaren ideia zartatzen

2022/06/28
Getaria,Zarautz
3

Bainua debekatu dute Santiago hondartzan eta ibaian

2022/06/28
Zumaia

Eskaintzak

SKFK · Moda jasangarria

Gure berri

Urola Kostako HITZA, aurrera egiteko prest

Hemeroteka

Papereko zenbakiak PDF formatuan

+
  • Gure berri
  • Zozketak
  • Eskaintzak
  • Hemeroteka
  • Nor gara
+
  • Gure berri
  • Zozketak
  • Eskaintzak
  • Hemeroteka
  • Nor gara

Hara!

Urola kosta

HARA! Duchenne gaixotasunari buruzko dokumental batean parte hartuko du Iren Reyes azpeitiarrak

2022/06/02
Urola Kostako Hitza
Urola kosta

HARA! Inazio Olazabal eta Igone Arruti beizamarrak elkarrizketatu dituzte Euskadi Irratian

2022/04/17
Ihintza Elustondo
Urola kosta

HARA! Migel Angel Uzkudun 'Anbu', ETB1eko 'Sukalerrian' saioan

2022/04/13
Urola Kostako Hitza
Urola kosta

HARA! Iker Ezama elkarrizketatu dute 'Eugeniren txokoa' kanalean

2022/02/17
Ihintza Elustondo
Urola kosta

HARA! Erik Balentziaga eskubaloi jokalari zarauztarra, 'Helmuga' saioko protagonista

2022/02/14
Urola Kostako Hitza
Urola kosta

HARA! Alaia Juaristi, Olinpiar Jokoen atarian Basque Teamek egindako bideoan

2022/02/02
Julene Frantzesena
Urola kosta

HARA! 'Koiteretzia' liburuaz hizketan aritu da Iñaki Segurola ETB1eko 'Artefaktua' saioan

2022/01/30
Anartz Izagirre
Urola kosta

HARA! 1958an Zestoan izandako tren istripu bat, irudietan

2022/01/26
Anartz Izagirre
Urola kosta

HARA! Julen Azpiazu modelo azpeitiarra, Milango Modaren Astean

2022/01/18
Urola Kostako Hitza
Urola kosta

HARA! Eskualdeko hainbat lagunek egin dute bat Arantzazuko adierazpenarekin

2021/12/20
Julene Frantzesena
  • 943 89 00 17 / 943 81 38 41
  • urolakosta@hitza.eus
  • Araba kalea 25, 20800 - ZARAUTZ
  • Nor gara
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.